|
Post by benooiit on Aug 17, 2010 15:00:57 GMT 1
Ik keek recht voor me. 'Spanje, Alicante, Torrevieja.' Zei ik een beetje kort. 'Maar mijn ouders zijn wel van hier.' Zeg ik terwijl ik me naar hem omdraai.
|
|
|
Post by chicary on Aug 17, 2010 15:03:50 GMT 1
"Cool! Dus je zat zo aan het strand? Had je veel zon? En en hadden jullie ook een eigen zwembad?"zeg ik bewonderend, ik wilde altijd al naar Spanje gaan, maar mijn ouders hadden er nu eenmaal geen tijd voor met zoveel kinderen.
|
|
|
Post by benooiit on Aug 17, 2010 15:05:22 GMT 1
Ik werd overdonderd door vragen. 'Uh, ja, het strand was vlakbij. De zon scheen er praktisch altijd... Er is zo'n gemeenschappelijk zwembad voor de hele wijk. Maar we hadden een eigen. Op langer termijn zou het voordeliger uitdraaien.' Vertelde ik. 'En jij, vanwaar kom jij dan?' Vraag ik om het gesprek langer te maken.
|
|
|
Post by Lucy Skye on Aug 17, 2010 15:06:58 GMT 1
'Maar ik had ze op de kast neergelegd.' 'Misschien had je ze gewoon op de keukentafel neergelegd en was je dat vergeten.' 'Denk jij nou dat ik dom ben?' 'Natuurlijk niet, een mens kan toch wel eens wat vergeten?' 'Misschien heb JIJ mijn sleutels verplaatst en ben JIJ het vergeten.' 'Beschuldig jij mij nou er van dat ik je sleutels heb verplaatst?' 'Ha! Je geeft het zelf toe!' 'Niet waar. Ik heb die rotsleutels van je niet verplaatst!' 'Waarom lagen ze dan niet waar ik ze had neergelegd?' 'Je hebt ze nou toch? Nou dan! 'Ik wil niet dat jij in mijn auto rijd!' 'Dat heb ik niet gedaan!' Alweer zo'n dag als alle andere. Het begint met het gebekvecht tussen mijn ouders. 'Klaar,' zeg ik tegen mezelf terwijl ik in de spiegel kijk naar mijn nieuwe outfit. Ik kam nog even m'n haar en loop dan m'n kamer uit. Ik loop de trap af en meteen stopt de ruzie, zoals altijd. 'Good morning sweetie,' zegt mijn vader. Hij wil dat ik Engels praat, mijn moeder dat ik Nederlands praat. Dus nu spreek ik twee talen, best wel handig. Al houd ik meer van Nederlands. 'Hey,' zeg ik als begroeting voor hun beide. 'Is er iets aan de hand?' Ik wijs naar de sleutel die mijn vader in zijn hand heeft. 'Nee hoor, ik ging alleen net naar m'n werk,' zegt hij met zijn gebruikelijke glimlach. 'Wil je ontbijt lieverd?' vraagt mijn moeder. 'Ja lekker,' zeg ik. Ik geef m'n vader een zoen en loop daarna met m'n moeder naar de keuken, waar ze vanalles voorstelt om te eten. 'Nee mam, ik wil gewoon cornflakes,' zeg ik. 'Maar je moet goed eten,' zegt ze. 'Ja maar Ro's moeder propt me altijd helemaal vol hoor, dus maak je maar geen zorgen,' lieg ik. 'Oke dan,' zegt ze en pakt een bakje cornflakes voor me. Zit aan 't ontbijt, daarna kom ik! X Lucy sms ik stiekem onder de tafel naar mijn beste vriendin Ro. 'Asjeblieft,' zegt m'n moeder en zet het bakje cornflakes neer. 'Thank you,' zeg ik. Ze kijkt me even boos aan. 'Dankjewel,' verbeter ik me zelf snel en begin dan zwijgend te eten.
|
|
|
Post by chicary on Aug 17, 2010 15:09:16 GMT 1
"Ohh ik? Nou ik kom niet van zo'n spannend en exotisch oord af als jou, maar ik woon bij mijn ouders in La Push, dat is een heel dicht begroeid bos en als je een stukje rijd kom je aan bij de kust, en ja.. de winters zijn koud en de zomers te warm"zeg ik lachend tegen hem. "Oh!! en je familie!"zeg ik blij, voordat hij ook maar iets kan antwoorden op mijn antwoord.. "Ohh sorry! ik laat je even uitpraten xD"zeg ik en ik wacht stil.
|
|
JENNi.
Full RPG'er
|
Post by JENNi. on Aug 17, 2010 15:13:28 GMT 1
Ik ben nog niet eens de straat uit, of me blackberry gaat al af. Ik haal 'm uit me tas en zie dat het me moeder is. "Wat is er?" Vraag ik meteen, nadat ik de telefoon opnam. "Je bent je brood vergeten! Het brood dat ik gesmeerd had!" "O," zeg ik lachend. "Heel belangrijk natuurlijk." "Ja, dat is heel belangrijk!" Zegt mams meteen. "Je hebt namelijk nog niet ontbeten." "In Anubis hebben ze vast ook brood." "Ja, maar het is nog een heel eind, dus pap is naar je onderweg om.. -," Maar voordat mams haar zin kon afmaken, komt paps al aanrennen. "Hé, hier is je brood!" Roept hij. Ik glimlach en neem 't aan. "Dankje, pap." Ik doe me telefoon weer aan me oor en zeg: "Mam, pap is hier al en ik heb het brood. Mag ik nu ophangen?" "O, oké. Is goed." "Ik houd van je," zeg ik zachtjes. "Doeg!" Ik hang op en stop me blackberry weer weg. "Nou, doeg..." stamel ik. Ik geef paps nog een kus op z'n wang en daarna nog een. "Die tweede is voor mam, geef je 'm door?" Paps knikt lachend. "Zal ik doen." Ik neem afscheid en loop verder de straat uit.
|
|
|
Post by benooiit on Aug 17, 2010 15:13:44 GMT 1
'Mijn familie. Wel, mijn vader heet Ryan, hij is hoofd van het vliegmaatschappij Ryanair. Hij woonde ook in het internaat en wilde me er perse heen sturen. Mijn moeder heet Maaike. Ze werkt bij de telefooncentrale. Ze houdt wel van d'r werk. Ze praat namelijk graag. Ik heb één zus, Lexie. Ze is nogal luidruchtig en kan nooit haar mond houden. Totaal anders dan ik. Dan is er nog Ryan junior, hij is jonger. Hij is best gemeen. Hij krijgt ook altijd gelijk van mama en papa en dat weet hij! En m'n oudste broer heet Alessio. Hij is ook best gemeen. Alleen krijgt hij géén gelijk. Met andere woorden, ik lijk totààl niet op mijn familie.' Sluit ik af. 'Jouw familie?' Vraag ik best nieuwsgierig.
|
|
|
Post by Robin A. on Aug 17, 2010 15:17:52 GMT 1
Camiel Ik loop naar beneden. ‘Wat moet ik toch met die jongen?’ hoor ik Robin zeggen. ‘dat hoorde ik!’ roep ik en pak mijn fietssleutel van het dressoir. 'Mam, ik ben naar Jessica.' roep ik. 'veel plezier.' hoor ik vanuit de woonkamer. Ik loop naar de voorkant van het huis waar mijn fiets staat. Die sleutel werkt altijd tegen.. misschien moet ik Jessica maar uitnodigen voor dat housewarmingparty van vanavond. Ik stap op mijn fiets en rij weg.
Robin De ringtone van mijn nieuwe mobiel gaat. Ik haal hem uit mijn zak en bekijk het schermpje. Ik open het berichtje. Hij is van Lucy, mijn beste vriendin.
Zit aan 't ontbijt, daarna kom ik! X Lucy
Gelukkig Lucy komt zo. Anders ga ik me hier zo vervelen. Ik zucht. Is hier dan echt niets anders te doen dan zwemmen en computeren? Ik stop mijn mobiel weer terug in mijn zak en loop mijn kamer uit naar beneden. Ik loop de keuken in en maak een boterham met appelstroop.
|
|
|
Post by chicary on Aug 17, 2010 15:24:07 GMT 1
"Nou, mijn familie ja.. mijn ouders hebben twaalf kinderen en ik heb heel veel neefjes en nichtjes en ooms en tantes.. en wil je dat allemaal horen? xD of zal ik het alleen even over mijn ouders houden? xD"zeg ik lachend als ik zijn gezicht zag bij twaalf kinderen.
|
|
JENNi.
Full RPG'er
|
Post by JENNi. on Aug 17, 2010 15:25:09 GMT 1
Waarom wonen me ouders precies in de stad, bij alle winkels? Nu word ik elke keer afgeleid door de H&M! Zal ik? Of zal ik niet? Hm... Ik blijf even stil staan en kijk in me portemonnee of ik nog wat geld heb. 20 euro en 10... 11, 12, 13 cent... Best veel! Wacht? Ik ga toch niet me me koffer naar binnen? Oké, laat maar. Ik stop me portemonnee weer in me tas en loop door, naar Anubis.
|
|
|
Post by benooiit on Aug 17, 2010 15:26:32 GMT 1
'Nou ja, ouders alleen is ok?' Zeg ik lachend.
|
|
|
Post by chicary on Aug 17, 2010 15:33:01 GMT 1
"Ok, nou mijn moeder heet Chicary, ze is een tweeling van haar broer Aaron en dat heeft ze pas 16 jaar geleden ontdekt, omdat ja, ze is nouja was prinses van Egypte en leefde hier in NL, maar haar broer Aaron leefde in Egypte, ze hadden elkaar nog nooit gezien enzo en ja.. zij wilde eigenlijk niet regeren en hij wel dus nu is hij de baas daar xD, snap je het nog? *zodra hij knikt praat ik weer verder* Nou mijn moeder is nu dus de gelukkige huisvrouw en geen prinses, ja je moet het maar luek vinden he? Nou ze is best slim enzo, maar ze blijft huis om voor ons te kunnen zorgen en mijn vader heet Jacob en werkt bij zijn vader"zeg ik met een glimlach.
|
|
|
Post by benooiit on Aug 17, 2010 15:35:49 GMT 1
'Ik snap het denk ik. Is het nog ver?' Vroeg ik. Wat onbeleefd van me. Hoe moest dit wel niet overkomen? Alsof hij me verveelde? 'Niet gemeen bedoeld, maar ik heb geen besef hoe ver dit rijden is?' Plak ik er vlug aan.
|
|
|
Post by chicary on Aug 17, 2010 15:37:41 GMT 1
"Owh ok maakt niks uit.. hmm.. even kijken.. volgens mij hadden we er nu al zo'n beetje moeten zi-"zeg ik maar ik maak mijn zin niet af, we zien het prachtige huis weer voor ons komen. Het hek zit alleen dicht en ik zet de auto, voor de oprijlaan neer. "Een klein stukje lopen is toch niet erg?"vraag ik.
|
|
JENNi.
Full RPG'er
|
Post by JENNi. on Aug 17, 2010 15:38:41 GMT 1
Terwijl ik aan het lopen ben, zit ik wat op me blackberry te internetten. Wat kunnen die paparazzi mensen slechte dingen schrijven over beroemdheden... én over mams. Zou ze al weten dat zelfs Perez Hilton haar ontdekt heeft? Ineens gaat me ringtone af. "Met Francis," zeg ik. "Met mama," hoor ik. "O, hé mam. Wist je al dat Perez Hilton nu ook over je roddelt?" Vraag ik dan maar meteen. Ik hoor mams zuchten. Logisch. "Ja, dat weet ik, maar dat boeit me niet. Ik lees geen roddels meer." "O, oké. Nou ja, dat is eigenlijk beter. Het is toch allemaal onzin." "Inderdaad, maar hé, ik kwam even zeggen dat je voorzichtig moet doen met alles. Oversteken, het fornuis, douchen, alles. Ik wil niet dat je verongelukt." Ik zucht. "Ja, mam. Ik weet het. Ik doe voorzichtig, met álles. Zelfs lopen." "Oké. O, en ook als je naar een feestje gaat; neem nooit drankjes aan van mensen en laat je drankje ook nooit staan, hè!" "Ja ja. Ik weet het." Ik ben toch geen kleinkind meer? "Oké, goed zo. Ik houd van je!" "Ik ook van jou," zeg ik zachtjes. Op de een of andere manier voel ik me altijd verlegen, als ik dat moet zeggen. "Dag lieverd." "Doeg mam." Ik hang weer op en merk dat ik het bos in ga. Ik stop me mobiel maar weg en loop flink door.
|
|